Aan:                     De redactie
Betreft:
Koningin Máxima opent de Lustrum Beursvloer in Alkmaar
Van:                      Stichting De Waaier

Koningin Máxima opent donderdagmiddag 13 november a.s. de Lustrum Beursvloer in het AFAS stadion te Alkmaar. Stichting De Waaier organiseert deze Beursvloer voor de vijfde keer, een lustrum. Koningin Máxima verricht de openingshandeling en zal kort spreken met een aantal bestuursleden van Stichting De Waaier, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Stichting De Waaier is makelaar in maatschappelijk betrokken ondernemen en organiseert dit ‘matchevenement’ zodat enkele honderden bedrijven en maatschappelijke organisaties in de regio groot Alkmaar elkaar gemakkelijk kunnen ontmoeten en afspraken kunnen maken. Het evenement vindt plaats tussen 13.00 en 18.00 uur.

Vraag en aanbod vinden elkaar
Op de Lustrum Beursvloer bieden bedrijven ‘om niet’ hun kennis, materialen of vrijwilligersuren van medewerkers aan maatschappelijke organisaties aan. Deze non-profit organisaties gaan op hun beurt op pad om hun vraag in te vullen. Zij zoeken bijvoorbeeld advies en ondersteuning bij een juridisch probleem, een workshop communicatie om de pers beter te bereiken of helpende handjes om bijvoorbeeld een kinderboerderij op te knappen. Als beide partijen tot een afspraak komen, is er sprake van een match. Een marktmeester leidt dit proces in goede banen en een notaris bekrachtigt de afspraak op een speciaal matchformulier. De vorige Beursvloer (in 2012) leverde een record aantal  van ruim 500 matches op.

Meer sociale samenhang en ontwikkeling
Het resultaat van de ruwweg 600 matches die jaarlijks via De Waaier worden bemiddeld en door bedrijven uitgevoerd, is meer sociale samenhang tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties in de regio en meer kansen op ontwikkeling voor maatschappelijke organisaties. Bij De Waaier zijn 240 regionale bedrijven aangesloten, ruim 1000 maatschappelijke organisaties hebben al gebruik gemaakt van de diensten van De Waaier.

Doe mee en meld uw organisatie aan
Wilt u meedoen als aanbiedende of vragende partij? Meld u dan snel aan via elwin@de-waaier.nl, o.v.v. naam, organisatie en telefoonnummer. Dit kan tot eind oktober of tot het evenement vol is.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Voor meer informatie, bijvoorbeeld over accreditatie, een interview met een bestuurslid of de manager:
Stichting De Waaier, Leoniek Verhage, leoniek@de-waaier.nl of 06-12620823 of www.de-waaier.nl.
Bijgaande foto van huisfotograaf Erik Boschman: ‘Een impressie van De Beursvloer in 2012’.

Deel deze pagina: FacebookLinkedInTwitter

De Waaier wordt ondersteund door:

Stichting De Waaier
1800 AH Alkmaar